مزایای آزمایش در خانه، چرا بهترین انتخاب برای سلامتی بیمار است؟

فهرست مطالب

مزایای آزمایش در خانه- آزمایشگاه شبانه روزی آرامش
این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

 بعضی از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای اینکه به محیط آزمایشگاه بروند و آزمایش انجام دهند این کار را در محیط خانه انجام دهند. انجام آزمایش در منزل مزایایی با خود به همراه دارد که یکی از مهم‌ترین مزایای آزمایش در خانه، راحتی و صرفه‌جویی در زمان است. افراد می‌توانند بدون آنکه خانه را ترک کنند و مدت‌زمان طولانی را در ترافیک و صف‌های طولانی بگذرانند، آزمایش‌های خود را در محیط خانه انجام دهند. این عمل مخصوصاً برای افرادی که مشغله فراوانی دارند و یا برای دسترسی به آزمایشگاه مشکلات رفت‌وآمد دارند بسیار مفید است. در این مقاله به بررسی مزایای آزمایش در خانه و روند انجام آن می‌پردازیم.

مزایای آزمایش در خانه چیست

 در سال‌های اخیر آزمایشگاه‌هایی مانند آزمایشگاه آرامش به وجود آمده‌اند که افراد می‌توانند بدون مراجعه به آزمایشگاه در محیط منزل آزمایش‌های موردنظر خود را انجام دهند. مزایای آزمایش در خانه به این صورت است که بیمار امکان انجام کلیه تست‌ها و آزمایش‌ها را بدون حضور در محیط آزمایشگاه دارد. این کار به کمک متخصصین آموزش‌دیده انجام می‌گیرد؛ برای انجام آزمایش در منزل باید مراحل زیر طی شود.

ثبت درخواست:

 نخست باید به‌وسیله تماس تلفنی به‌وسیله اپلیکیشن آرامش و با برقراری ارتباط تلفنی با کارشناسان ما آزمایش موردنظر خود را ثبت کنید؛ تا یک‌زمان مشخص برای مراجعه فردی که نمونه‌گیری انجام می‌دهد مشخص گردد. یکی از مزایای آزمایش در خانه این است که افرادی که دارای فرزند کوچک هستند و یا امکان مراجعه به آزمایشگاه برای آنها وجود ندارد، می‌توانند به کمک این روش در خانه و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای نمونه‌گیری در منزل آزمایش دهند.

جهت ثبت درخواست، روی لینک آزمایش در منزل کلیک کنید

 آماده‌شدن برای انجام آزمایش در منزل :

 در بعضی از مواقع نیاز است تا قبل از آزمایش ناشتا باشید و همچنین بعضی از داروها و خوراکی‌ها را قبل از آزمایش مصرف نکنید؛ زیرا بر روی نتیجه آزمایش تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین قبل از انجام آزمایش حتماً با پزشک متخصص خود مشورت کنید؛ همچنین می‌توانید با کارشناسان آزمایشگاه آرامش نیز در این موارد مشورت کرده و از آنها کمک بگیرید.

نمونه‌گیری در خانه یا محل کار:

 بسته به آزمایشی که دارید، خون، بزاق، نمونه ادرار و سایر نمونه‌ها باید گرفته شود. فردی که کار نمونه‌گیری را انجام می‌دهد در زمان مشخص شده توسط بیمار به محل مراجعه کرده و عمل نمونه‌گیری را انجام می‌دهد. پس از نمونه‌گیری و بسته‌بندی آن، به‌وسیله نمونه‌گیر به آزمایشگاه ارسال می‌گردد. یکی دیگر از مزایای آزمایش در خانه این است که بیمار هزینه آزمایش خود را باتوجه‌به بیمه پرداخت کند و هیچ هزینه دیگری بابت نمونه‌گیری نمی‌پردازد.

 انتقال نمونه به آزمایشگاه:

 پس از انجام عمل نمونه‌گیری، فردی که نمونه‌گیری را انجام داده است، نمونه را به آزمایشگاه انتقال می‌دهد؛ تا بررسی‌های لازم بر روی آن انجام گیرد.

گرفتن نتایج آزمایش:

 مدت زمانی که برای نتیجه آزمایش در نظر گرفته می‌شود فرق می‌کند. پس از آنکه نتیجه آزمایش آماده شد، افراد می‌توانند از طریق جواب‌دهی آنلاین بدون آنکه به آزمایشگاه مراجعه کنند جواب خود را از طریق وب‌سایت آزمایشگاه آرامش دریافت کنند.

 مقایسه هزینه‌های آزمایش در خانه با آزمایشگاه‌های حضوری | مزایای آزمایش در خانه

 یکی از مزایای آزمایش در خانه هزینه آزمایش است که نسبت به آزمایشگاه‌های حضوری مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ زیرا فرد برای مراجعه حضوری به آزمایشگاه نیاز به استفاده از وسیله نقلیه و پرداخت هزینه جابه‌جایی و نقل‌وانتقال به آزمایشگاه دارد. همچنین بعضی از آزمایشگاه‌ها مثل آزمایشگاه آرامش، قرارداد با تمام بیمه‌ها دارد و در نتیجه فرد بدون پرداخت هزینه به فردی که نمونه‌گیری انجام می‌دهد و هزینه نقل‌وانتقال مخصوصاً در شهر بزرگی مثل تهران، به‌راحتی می‌تواند آزمایش خود را بدون پرداخت هزینه اضافی انجام دهد.

 چطور آزمایش در خانه به‌صرفه جویی در زمان و انرژی کمک می‌کند؟ | مزایای آزمایش در خانه

 یکی دیگر از مزایای آزمایش در خانه، صرفه‌جویی در زمان و انرژی است. بیمار می‌تواند بدون اینکه از محیط خانه خارج شود، آزمایش‌های خود را انجام دهد. افرادی که مشغله فراوانی دارند و یا مسافت طولانی برای رسیدن به آزمایشگاه باید طی کنند، می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای آزمایش‌های خود را در خانه انجام دهند.

 حفظ حریم خصوصی بیمار:

 یکی از مزایای آزمایش در خانه حفظ حریم خصوصی بیمار است؛ افرادی که معمولاً نگرانی بابت انتشار اطلاعات شخصی‌شان دارند می‌توانند از مزایای آزمایش در خانه بهره‌مند شوند. حفظ حریم شخصی در فرایند خدمات پزشکی یک اصل مهم است که آزمایشگاه آرامش آن را بسیار موردتوجه قرار داده است.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها:

 با آزمایش در خانه علاوه بر اینکه در زمان صرفه‌جویی می‌شود از لحاظ مالی نیز به نفع بیمار است؛ زیرا بیمار بدون پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل و مراجعه زیاد به آزمایشگاه می‌تواند در زمان دلخواه آزمایش موردنظر خود را انجام داده و همچنین افرادی که دارای محدودیت زمانی هستند و نمی‌توانند به آزمایشگاه مراجعه کنند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

دقت بالاتر نتایج آزمایش :

 باید بدانیم که دقت آزمایش در منزل بالاتر است؛ زیرا کارشناسان و متخصصان به منزل بیمار مراجعه می‌کنند و با درنظرگرفتن اصول بهداشتی نمونه‌ها را جمع‌آوری می‌نمایند؛ به همین دلیل خطای انسانی کم شده و نتیجه آزمایش معتبرتر است.

 جلوگیری از گسترش بیماری‌ها:

 از دیگر مزایای آزمایش در خانه جلوگیری از شیوع بیماری‌های مسری است؛ زیرا نیازی نیست که بیمار در فضاهای عمومی حضور پیدا کند و می‌تواند در محیط امن خانه خود نشسته و آزمایش دهد؛ در نتیجه این عمل باعث کم‌شدن گسترش بیماری‌های عمومی می‌شود.

 خدمات آزمایش در منزل برای افراد دارای محدودیت حرکتی :

 آزمایش در خانه برای افرادی که نمی‌توانند به دلایل مشکلات حرکتی به آزمایشگاه مراجعه کنند بسیار موردتوجه قرار گرفته است. در واقع در این روش این افراد نیازی به کمک دیگران ندارند و می‌توانند آزمایش‌های خود را به‌موقع و با استقلال کامل انجام دهند.

پشتیبانی از مدیریت بهتر بیماری‌های مزمن:

 در افرادی که باید به‌موقع و به شکل مرتب آزمایش‌های خود را انجام دهند، آزمایش در خانه می‌تواند برای کنترل بیماری‌های مزمن مفید باشد. این افراد می‌توانند به‌راحتی و بدون اینکه نگران مراجعه مکرر به آزمایشگاه باشند، آزمایش‌های خود را در خانه انجام داده و جواب آن را به‌صورت آنلاین دریافت نمایند.

 انجام آزمایش برای همه گروه‌های سنی:

 آزمایش در خانه برای همه گروه‌های سنی سالمندان، کودکان و جوانان مناسب است. والدین بدون استرس و اضطراب از حضور فرزندانشان در محیط‌های شلوغ درمانی، می‌توانند از این روش استفاده کرده و به بررسی سلامت فرزندان خود در منزل بپردازند.

 کنترل استرس:

 افراد پر استرس که در محیط آزمایشگاه دچار استرس و ناراحتی می‌شوند، می‌توانند در فضای خانه با آرامش بیشتر و به‌دور از هر گونه استرسی آزمایش بدهند.

 آزمایش در خانه و دقت نتایج: آیا به‌اندازه آزمایشگاه‌های سنتی دقیق است؟ | | مزایای آزمایش در خانه

 دقت آزمایش در خانه و آزمایشگاه‌های سنتی تقریباً در یک حد است؛ تنها تفاوت این دو این است که بیمار بدون اینکه به مراکز بهداشتی و آزمایشگاهی مراجعه کند و در صف‌های طولانی‌مدت منتظر بماند، می‌تواند با حضور خود در منزل و ارتباط برقرارکردن با کارشناسان آزمایشگاه و گرفتن وقت قبلی از طریق تلفن، مراحل انجام آزمایش را در منزل طی کند. افرادی که برای نمونه‌گیری به منزل بیمار مراجعه می‌کنند، نمونه‌ها را بادقت کامل گرفته و بدون هیچ‌گونه آسیبی به آزمایشگاه انتقال می‌دهند. در آزمایشگاه تمام فرایندی که برای آزمایش بر روی نمونه انجام می‌گیرد؛ مانند فرایندی است که زمان مراجعه حضوری بیمار به آزمایشگاه انجام می‌شود؛ بنابراین هیچ‌گونه فرقی از نظر دقت آزمایش وجود ندارد. تنها زمانی می‌توانیم بگوییم که دقت آزمایش در منزل با آزمایشگاه سنتی فرق می‌کند که بیمار اقدام به انجام آزمایش‌هایی مثل تست بارداری و تست‌های دیگر که از طریق کیت‌های آزمایشگاهی که در بازار وجود دارد کند؛ در این صورت ممکن است دقت آزمایش در منزل پایین‌تر باشد.

 نقش آزمایش در خانه در پایش مداوم سلامت و جلوگیری از بیماری‌ها | مزایای آزمایش در خانه

 از مزایای آزمایش در خانه که یکی از خدمات جدید در پزشکی است و توانسته است تحولی بزرگ در حوزه سلامت به وجود آورد این است که افرادی که دچار بیماری‌های خاص مانند سرطان و سایر بیماری‌های مزمن هستند و باید سلامت آنها با فاصله‌های کوتاه‌مدت مورد بررسی قرار گیرد بدون نگرانی از قرارگرفتن در محیط‌های آلوده می‌توانند به‌راحتی در منزل آزمایش دهند و نگران آلودگی‌های موجود در محیط آزمایشگاه نباشند.

 نتیجه‌گیری :

 آزمایشگاه آرامش با خدمات آزمایشگاهی در منزل، این امکان را به بیماران می‌دهد که در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کرده و در یک محیط آرام و امن بتوانند سلامت خود را مورد بررسی قرار دهند. این آزمایشگاه تضمین‌کننده بهبود سلامتی و رضایت مشتریان در منزل است؛ همچنین با حفظ حریم خصوصی بیماران و درنظرگرفتن نگرانی‌های آنها بابت انتشار اطلاعات شخصی، این عمل را به بهترین نحو انجام می‌دهد. انتخاب خدمات آزمایشگاه آرامش برای آزمایش در منزل، می‌تواند تضمین‌کننده سلامت و بهبودی فرد باشد؛ زیرا این آزمایشگاه خدمات باکیفیت و متناسب با نیاز مشتری را ارائه داده و مشتریان می‌توانند با اعتماد به نتایج دقیق و با خیال راحت به پیگیری روند درمانی خود بپردازند.

آخرین مقالات وبلاگ
مقالات و مطالب آموزشی در حوزه پزشکی و سلامت

آزمایش در منزل با نمونه گیری رایگان ، دریــــافت جـواب آزمـــــایش به صورت آنـــــلاین